Οταν κλείνει η Τρίμπιουν

Παραφράζοντας τον Λεβί – Στρος «η ιστορία ξεκίνησε πριν από εμάς και θα τελειώσει χωρίς εμάς». Κατά συνέπεια, τα πάντα είναι τόσο εφήμερα, που φτάνουν στο σημείο να θεωρούνται …μάταια. Και το αντιλαμβάνεται κανείς περισσότερο όταν καλείται να διαχειριστεί τον πλούτο των πληροφοριών που περιμένουν να πάρουν τη σειρά τους προς δημοσίευση σε ένα Μέσο, έντυπο ή ηλεκτορνικό, κάθε φορά που «σκάει» ένα μεγάλο θέμα. Προσέξτε τι γίνεται:

Τις πρώτες 48 ώρες, η αντιμετώπιση του είναι τέτοια που θαρρείς και δεν έχει υπάρξει ποτέ κάτι ανάλογο σε «σοβαρότητα» και «κρισιμότητα». Λες κι έχει έρθει «το τέλος του κόσμου». Το αποτέλεσμα: ό,τι είχε προηγηθεί λίγες μέρες πριν πέφτει σχεδόν στη απόλυτη λήθη κι ας είχε θεωρηθεί με τη σειρά του ως «το απόλυτο ζήτημα», όταν είχε προκύψει.
Σχεδόν παράλληλα, όμως, προκύπτει, εύλογα, κι ένα άλλο κρίσιμο ερώτημα: Η αντίδραση αυτή οφείλεται στο εφήμερο της ζωής ή στην επιδερμικότητα με την οποία αντιμετωπίζουν τα ελληνικά ΜΜΕ τα γεγονότα; Για παράδειγμα; Πως δικαιολογείται το γεγονός ότι σε ένα τηλεοπτικό δελτίο ειδήσεων μια «παρέα» δημοσιογράφων μπορεί να ασχολείται, παράλληλα, με το θέμα της δολοφονίας του 15χρονου Αλέξη, τις δοσοληψίες του Εφραίμ και την απόφαση της οικογένειας Ανιέλι να κλείσει για έναν μήνα την Fiat; Είναι τέτοιος και τόσος ο πλούτος των γνώσεων των μελών της, που μπορεί να διαχειριστεί τα πάντα ή ασχολείται με τη λογική ότι «το θέμα σήμερα είναι, αύριο δεν είναι, ας πούμε και μια κουβέντα παραπάνω;»
Η κουβέντα συνήθως λέγεται ή γράφεται, όσοι είναι σχετικοί με το αντικείμενο την καταλαβαίνουν αμέσως και την επόμενη μέρα, στο επόμενο «μεγάλο θέμα», αποφεύγει να παρακολουθήσει τις εξελίξεις από το συγκεκριμένο Μέσο. Και είναι πολύ πιθανό, αφού κάνει τον «γύρο» των Μέσων και δεν βρει αυτό που έψαχνε να σταματήσει να παρακολουθεί τις εξελίξεις…
ΥΓ: Εν πολλοίς τα παραπάνω συμβαίνουν και στις καλύτερες των αμερικανικών – κι όχι μόνο – «οικογενειών». Πώς εξηγείται διαφορετικά το γεγονός ότι χθες έγινε γνωστό πως ο όμιλος «Τρίμπιουν» βρίσκεται ένα βήμα πριν την πτώχευση;

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s