Η βρετανική αντεπίθεση του “The Economist”

Επειδή ακόμη και οι εκκλησίες χτυπούν τις καμπάνες για να προσελκύσουν το κοινό, στον Economist σκέφτηκαν ότι μάλλον ήρθε και η δική τους ώρα να “βγουν” διαφημιστικά για να αυξήσουν το αναγνωστικό τους κοινό. Το έκαναν στις ΗΠΑ και πέτυχαν απόλυτα, οπότε ετοιμάζονταν να επαναλάβουν το εγχείρημα και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Το ρεπορτάζ, που δημοσιεύει σήμερα η Wall Street Journal, στην ηλεκτρονική της έκδοση, είναι κάτι παραπάνω από ενδιαφέρον και … διδακτικό για τα εγχώρια ΜΜΕ. Ιδού ένα απόσπασμα του:

“Over the past decade the Economist has won over thousands of young American professionals with its concise, opinionated articles on issues ranging from monetary policy to New York fashion week.
The magazine is now trying to recreate that success in its home market: Britain.
On Friday, the Economist launches a 70-second plug to run in U.K. movie theaters, its first cinema ad in eight years. The ad is part of a drive by the magazine to drive slow-growing U.K. sales and lure younger readers.
“In the U.S. they see [the Economist] as cool,” says Nigel Ludlow, U.K. managing director …”

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s